måndag 7 maj 2012

Om någon missat...

...så är jag gravid. Det är sex veckor kvar till den "planerade" träffen med vår son, jag har bestämt mig för att vi ska ses minst tre dagar innan. När jag nämner detta för vänner, bekanta, släktingar och barnmorska så skrattar de bara åt mig eller skakar nedvärderande på huvudet. Men det de inte vet är jag har übermetoden som får barnet att komma ut när jag vill det.
De tidigare rekommenderade(vanligaste) metoderna är:
  • Städa
  • Gå i trappor
  • Sex
En gammal och inte så väldigt hälsosam metod är att dricka ricinolja. Eller så säger de att barnet kommer när han/hon är redo helt enkelt...men då har de inte prövat min otestade, men ack så tvärsäkra metod: HOTA.

Eftersom föräldrar hotar om allt möjligt när barnet växer upp så tänkte jag att det är lika bra att börja i tid. Jag har tre hot som jag nyttjar:
  1. Om du inte kommer ut minst tre dagar innan planerad nedkomst får du inget lördagsgodis under dina 10 första levnadsår.
  2. Om du inte kommer ut minst tre dagar innan planerad nedkomst får du ingen veckopeng under dina 35 första levnadsår.
  3. Om du inte kommer ut minst tre dagar innan planerad nedkomst...sluta sparka mig i magen...får du och din pappa bosätta er i en grotta UTAN TV resten av era liv...sluta sparka sa jag!
 Som sagt, tvärsäkert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar