söndag 12 september 2010

Äppelhelgen

Igår hälsade jag på hos mamma och Leif, min bror skulle åka dit och då passade jag på att hänga med. Deras äppelträd hade alldeles för många oplockade äpplen så jag snodde åt mig några till mig själv, hyresvärden, grannarna och några åt de som köpte min fåtölj. De skulle åka långt norr ut, hon var gravid och han verkade måttligt road av hennes inredningssnack, men en påse äpplen gjorde susen, då blev de genast mycket gladare.


Idag har jag gjort smulpaj som jag bjöd grannarna på(manliga grannen fick först jobba och betala en del av smulpajen, jag hade nämligen glömt att köpa vaniljsås så han åkte iväg och köpte vaniljglass) och som jag ska ta med mig till personalmötet ikväll. När mina fina grannar hade gått var jag väldigt trött, men jag ville tydligen inte sova så jag gjorde äppelsaft istället med smak av ingefära. Blev väldigt mumsigt! Fröken Gris leker husmor idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar