onsdag 4 augusti 2010

Lista

Äntligen klar med städningen... nu ska jag inte ljuga, jag har ju faktiskt köksbänkarna kvar, men allt annat... och handfatet i badrummet men jag har lärt mig några saker av att göra detta (jag lär mig dessa saker varje gång, men tydligen så lär jag mig inte tillräckligt för att hålla mina städlöften);
  1. Gör det oftare!
  2. Det tar inte så lång tid om man gör allt på samma gång
  3. Guuu' så fint det blir
  4. Guuu' så bra jag mår efteråt
  5. Jag slipper låtsas att jag inte är hemma när jag får spontanbesök
  6. Jag slipper mammas gnäll varje gång hon kliver in genom dörren (för hon gnäller lika mycket nu som hon gjorde när jag bodde hemma och inte hade städat mitt rum)
  7. Städångesten kvävs av det vackra hemmet
  8. Jag kan stolt bjuda in mina vänners spontana besök
  9. Det luktar gott
  10. Allt det ovannämnda (kom inte på några fler och jag kan ju inte göra en lista som slutar på nummer nio. Siffror jag kan avsluta med; 3, 5 eller 10)
Det tog ju bara sisådär en vecka från det att jag började till det jag avslutade städningen. Som sagt på min tiopunkterslista, det går snabbt om jag gör allt på samma gång. Jag lovar mig själv att jag ska komma ihåg det till nästa gång, då jag förmodligen kommer att göra samma lista igen och igen och igen... o.s.v.

Imorgon får jag manligt besök, synd att jag inte är hemma. Jag har lånat ut min lägenhet för en natt till Flintisens bandkompis, hoppas han inte tittar under mattan eller sängen där jag gömt alla mina skelett.

Imorgonbitti (5.38) åker mitt tåg mot Trollhättan, då får jag äntligen träffa en nykläckt utomjording.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar