torsdag 26 augusti 2010

Sommaren som gick och hösten som kommer

Nu vågar jag säga att hösten är här och hur vågar jag säga det? Jo, jag var och nattbadade med min granne för några nätter sen och vattnet var kallare än kallast. Jag svor hela vägen ner till det fullbordade doppet. När solen lyser känns luften fortfarande kall, Rizzo spenderar allt fler dagar inomhus i sin favoritfåtölj, jag MÅSTE ha mössa på mig(annars har jag det gärna frivilligt), soppa är mer lockande än sallad, det är kallt inomhus(för att jag vädrar som en tok för att jag ska kunna elda i öppna spisen utan att svettas ihjäl), snoret rinner, det är jobbigt att kliva in i duschen(för att det blir så förbannat kallt när jag kliver ur, allt för den öppna spisen), förkylningarna kryllar i min omgivning, päronen är snart mogna, sist men inte minst- nästa vecka ska jag ut och plocka svamp.

Sommaren har bjudit på bad, Morden vid Midsommarstången, sol, Peace & Love, fester, grillning, nya vänner, nattbad, Engesberg, långa cykelturer, midsommarafton, Trollhättan, Lea&Åsa, Ballongenskogen(en gång iaf), öl, picknick, solnedgångar, sena nätter, bruna kroppar, nya sandaler, ny färgglad bikini, rosévin, frukost utomhus, fräknar och säkert mycket annat som jag glömt bort.












Nu ser jag fram emot hösten med ett nytt jobb, mer ansvar, soppa, regn, förkylningar, sy, resor, Skottes familjelördagar, promenader, höstlöv, röda näsor, tjocktröjor, sticka, fik, nya projekt, att katten blir fetare, förhoppning om färre döda fåglar i mitt hem, virka, ljuslyktor, filmkvällar, te, sockor, läsa och självklart min öppna spis.

2 kommentarer: