fredag 6 augusti 2010

Trollhättan

Trollhättan by eftermiddag is da shit. Snösnäckan, Star Warsbruden och jag tog en promenad längs kanalen i sällskap av kvällssolens vackra sken. Vi stannade för att köpa en glass vid minigolfen och Lea låg snällt och sov. Allt skulle ha varit perfekt om inte de förbannade flygfäna hade jagat oss hela vägen. Om man lyckas springa ifrån dem så är det bäst att hålla munnen stängd, för framför oss fanns deras kompisar redo att invadera de orala öppningarna. Inte gott.

Men något som är gott är nötkräm, en utav mina favoriter när det gäller godis . Att få öppna en liten flik på påsen och sen klämma ut hela krämen är, för mig, en välsignelse av det bästa slaget (förklaringen lät lite äcklig dock). Idag fick jag pröva nötkräm på tub. Jag fick för mig att det skulle vara ännu ljuvligare, men så fel jag hade. Ut ur tuben kommer ett, som jag skulle vilja likna med ett mellanting mellan att vara normal och lös i magen, det är aldrig trevligt när det är löst, ALDRIG! Självklart åt jag upp den, det var ju nötkräm i alla fall.

1 kommentar: