onsdag 11 augusti 2010

Kärleken är förevig

Små fina kärlekshistorier med olyckliga slut får mig att gråta som mest på film och i böcker. Det behöver inte nödvändigtvis handla om kärlekspar, utan kärlek mellan två personer i alla dess bemärkelser. Familjerelationer, vänner, människa och djur och självklart också kärlekspar (speciellt gammal kärlek).
Jag har precis kollat på Moulin Rouge, jag tror det är min absoluta favorit kärlekshistoria. Så vacker (speciellt Ewan, mums!), så tragisk, det spelar ingen roll hur många gånger jag ser den jag gråter likt förbannat lika mycket varje gång. Jag ska börja ställa mina växter framför mig när jag ser den, tre flugor i en smäll, lite kärlek, lite tragik och massor av vatten till växterna.

Kärlekshistorier får avsluta min dag idag. Nu ska jag sova och drömma om en speciell skotte i kilt, hoppas jag får lyfta på kjolen...


1 kommentar:

  1. Hej bloggris :) Vad skoj. Kommer åter.
    Professor Rusky

    SvaraRadera