torsdag 19 augusti 2010

Hyllning till det ena och det andra

Min första hyllning vill jag tillägna en av mina bästa vänner som krävt en ursäkt av sin chef efter att han bettet sig riktigt illa utan anledning. Hon fick med all rätt en ursäkt. Tummen upp för alla ärliga människor som vågar stå upp mot sina chefer när de känner sig orättvist behandlade! Tummen ner för alla chefer som tror att chefer handlar om makt när det egentligen handlar om ledarskap.


I hyllning nummer två vill jag höja er husägare till skyarna, speciellt ni som hinner med både familj, jobb, vänner, hus och trädgård. Idag fick jag nämligen ett smakprov på husägarnas slitgöra i trädgården; kratta och gräsklippning med en gammal handjagare. Slitsamt och svettigt, men roligt för någon som mig som väldigt ofta slipper göra jobbet, jag bor ju i en lägenhet där trädgården sköts av de som bor i huset bredvid. Som besökare till er husägare känns det alltid lite trevligare när trädgården är välskött och vacker, som att komma till ett miniparadis. Själv hann jag inte kratta mer än fem minuter innan musklerna bjöd på mjölksyra utan dess like. Det kanske bara är jag som är ovan, lat eller en liten svag skit. Ett stor tack till era små paradis som jag mer än gärna besöker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar