söndag 15 augusti 2010

I drömmarnas värld

En elak gris, det är vad jag är, om man dömer mig efter vad min granne drömde om inatt, jag var tydligen grymt elak mot henne. Jag undrade faktiskt varför hon såg så rädd ut när vi nyss satt och åt kvällsfika ihop. I drömmen i alla fall skulle jag gifta mig med en kille (det börjar bra) och jag krävde att hon också skulle gifta sig med oss (hmm...). Hon ville inte alls gå med på det varpå jag blir skitförbannad och åker hem till henne och totalförstör hennes möblering i lägenheten, men nöjde jag mig det? Nope! Jag tog även ner hennes ytterdörr (briljant idé), så när hon kommer hem och ser detta blir hon självklart lite fundersam. Hyresvärden och flinten kommer förbi och frågar vad som står på. Hon berättar hela historien om vad jag så slugt och elakt har ställt till med, de svarar bara lugnt och sansat; Ojdå, vi trodde hon hade lugnat ner sig och slutat med det där. Sen tog drömmen slut.
Så skulle jag aaaldrig göra... men jag måste säga att det var en väldigt kreativ hämnd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar