onsdag 4 augusti 2010

Wäjj tå örly tå bi aväjjk

Klockan är 05.45; Mitt tåg mot Sthlm skulle ha avgått 05.38 men det är försenat med 37minuter, gissa om jag är glad att få gått upp onödigt tidigt!?
Tåget var först försenat med 20min och då blev jag orolig att jag skulle bli tvungen att springa från det ena tåget till det andra när jag skulle ha ankommit till hufvudstaden. Så jag är ganska nöjd att tåget är så pass sent att de måste boka ett nytt tåg till mig.

Ajdå, jag kollade precis ankomst till Stockholm på SJs hemsida; jag har fem minuter på mig att ta mig till nästa tåg när jag väl anländer. Nu blev jag svettig och knorren börjar veva hysteriskt! Jag hatar stressen i Sthlm och nu kanske jag måste bli en av de stressade. Jag planerar att tvinga dem att boka om ett nytt tåg till mig, för om jag missar det så blir jag argsint och då vill de inte stå tryne mot tryne med mig!

Klockan 08.06; Signalfel i Gävle, tågen avgår tidigast kl.11.00, jippi.

Jag är väldigt glad att jag är jag, en charmig gris som sällan blir sur och irriterad. Jag ser hur människor omkring mig blir stressade och arga. De skäller på kvinnan i kassan, de skäller på alla, till och med de andra passagerarna... Då är man arg.

Klockan 10.11; Jag har nu åkt buss till Uppsala och sitter på pendeltåget till Sthlm, jag skule ha varit framme i Skövde för en minut sen och varit på väg till bussen som skulle tagit mig till Trollhättan. Men... I'm on the road again! Jag blir fyra timmar försenad. Det enda negativa jag har med denna upplevelse är att jag förlorar fyra timmar med Snösnäckan och hennes familj annars har det varit bra. Trevliga människor, speciellt mannen på bussen, gu' så han var berest. Och det var riktigt roligt att lyssna på honom när han berättade om alla sina resor till Afrika och Indien.Jag får tillbaka hälften av pengarna jag betalat för biljetten, gött!

Klockan 12.22; Bättre och bättre tåg för tåg. Skitgullig kille som är konduktör på 1a klass, ja, ni läste rätt, 1a klass! Det var 50 pengar dyrare att åka med 1a klass så jag valde det helt enkelt. Mycket bra val. Det ingår dryck, frukt, choklad, internet och dagens tidning i biljetten. Undrar om man kan förhandla till sig lite gos med konduktören, jag är villig att byta bort allt det andra.
Dagdrömmarna tar mig långt bort från min dator till en varm plats där det bara är han och jag och kanske en och annan betjänt som serverar oss flashiga paraplydrinkar. Mumsfillibabba
.

Klockan 14.04; Försening från Sthlm till Skavsta... detta blir en minnesvärd resa som en medpassagerare uttryckte sig. Får dock ta bussen från Herrljunga som jag skulle tagit från Skavsta, inga fler förseningar med bussen, än så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar