måndag 30 augusti 2010

Ett fängslande PowerPoint

I fredags satt jag och mina två kollegor och skrev ner information om ATF och dess verksamhet. Den manliga kollegan(som är väldigt lik Phil i Disney's Herkules) använde sig av ett blädderblock för att skriva ner alla punkter vi kunde komma på. Detta ska i helgen presenteras på ATF:s styrelsemöte på Gotland. Det kanske inte är så roligt att sitta på ett möte i flera timmar och titta på ett papper med små, små bokstäver(dock väldigt färgglada och med olika kreativa inramningar), så jag föreslog en PowerPoint-presentation. Eftersom det bara var jag som kunde hantera programmet så har jag nu gjort en väldigt kreativ presentation med många onödiga inslag. Ryktet säger att de gillar PowerPoint, de är tydligen inte så bortskämda med det.

Med äpplen som flyger, stjärnor som snurrar och styrelsemedlemmar som diskuterar är jag nu klar med uppgiften. Vissa fastnar framför datorn bland troll, dvärgar och andra fantasifigurer, jag fastnar i fyrkanter, färger och Clip-Art, hoppas att jag snart får göra ännu en presentation.
Mii lajjk värry match! Nästa projekt är att lära mig Photoshop, hoppas att det är minst lika kul.

På fredag åker vi bil från Gävle till Nynäshamn, sedan båt till Gotland och väl framme ska vi fängslas i tre nätter på fängelset i Visby. En skräckblandad förtjusning fylls i hela mig när jag tänker på all ångest och historia som har etsat sig fast i väggarna på vandrarhemmet... Inga spökhistorier för mig innan jag åker. Godnatt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar